Nad údolím Desné

Nacházíte se:
Trasa vede z Loučné na Desnou přes Přemyslov, Kouty nad Desnou, na Dlouhé Stráně a zpět do Loučné nad Desnou.

Vydáte se z Loučné nad Desnou po cyklotrase č. 6155 na vrchol Tři kameny. Cyklotrasou č. 6155, cestou převážně po vrstevnici, dojedete až na rozcestí Knížecí cesta, odkud sjedete dolů podél Hučivé Desné do Koutů nad Desnou. Po sjezdu k poště v Koutech odbočíte doleva a po krátkém úseku po silnici I. třídy, stále po cyklotrase 6155, po 2 km opět odbočíte doprava směrem na Dlouhé Stráně. Čeká vás táhlé stoupání po asfaltové cestě až na vrchol horní nádrže přečerpávací vodní elektrárny (1350 m n. m.). Pak už následuje příjemný sjezd v délce 11 km po asfaltové lesní cestě až do Loučné nad Desnou.

Zajímavosti na trase:

Obec Loučná nad Desnou představuje centrum rekreace v podhůří Červenohorského sedla. Kromě krásné krajiny se na trase nachází technický unikát - přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně, která patří mezi sedm největších divů České republiky.